Inwestycje

Opublikowano: piątek, 26, kwiecień 2024

 Program Regionalny: Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na lata 2021 - 2027

Priorytet FEPK 01 "Konkurencyjna i cyfrowa gospodarka"

Działanie PEPK 01.02 "Cyfryzacja"

Tytuł projektu: "Cyfrowe Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Radymno Sp. z o.o. w twoim domu"

Wartość projektu: 3 623 848,70 zł

Dotacja: 3 080 101,39 zł

Wkład własny: 543 747,31 zł

Realizacja projektu pt. "Cyfrowe Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Radymno sp. z o.o. w twoim domu" jest odpowiedzią na potrzeby naszych mieszkańców. W chwili obecnej Spółka nie świadczy e-Usług na wysokim poziomie dojrzałości, a ich brak był szczególnie widoczny w dobie pandemii Covid 19.  Projekt ma na celu stworzenie nowoczesnej platformy elektronicznej, która umożliwi mieszkańcom gminy  dostęp do e-usług za pomocą internetu.

Cele projektu:

1. Ułatwienie dostępu do usług: wdrożenie Platformy Projektowej integrującej wszystkie narzędzia i e-usługi w jednym miejscu, mieszkańcy gminy będą mogli załatwić wiele spraw online (zdalnie). Znacznie to usprawni i ułatwi procesy administracyjne.

2. Zwiększenie efektywności administracyjnej: e-usługi publiczne przyczyniają się do automatyzacji wielu procesów administracyjnych, eliminując zbędne procedury, ograniczające biurokrację i zużycie materiałów biurowych - eksploatacyjnych. Pozwoli to oddelegować pracowników do innych zadań, z jednoczesnym wykazaniem oszczędności.

3. Poprawa obsługi obywateli: dzięki e-usługom mieszkańcy uzyskają usprawnienie działań administracji, skrócona zostanie ścieżka obiegu dokumentów, czas obsługi, oraz wyeliminowana zostanie konieczność wielokrotnych wizyt u Wnioskodawcy wpływająca negatywnie na zadowolenia obywateli.

4. Zwiększenie transparentności: e-usługi publiczne umożliwią mieszkańcom monitorowanie postępu swoich spraw, dostęp do ISP oraz łatwiejsze udostępnianie dokumentów.

5. Monitorowanie środowiska klimatycznego pozwoli na gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji dla lokalnej społeczności.

6. Automatyzacja procesów administracyjnych, m.in. składanie wniosków, rejestracja dokumentów czy płatności online. Pozwoli to znacznie skrócić czas realizacji usług, zmniejszy ilość formalności i ułatwi załatwienie spraw.

7. Digitalizacja i udostępnienie danych sektora publicznego: ułatwi zarządzanie nimi, wyszukiwanie  i udostępnianie online. Dzięki temu można tworzyć nowe usługi i aplikacje, które wykorzystują te dane w celu lepszego planowania rozwoju Wnioskodawcy i dostarczania informacji otoczeniu.

8.Wdrożenie rozwiązań IT (sprzętowych i softwarowych) także wspomagających pracę zdalną w zabezpieczonej formie.

9. Udoskonalenie cyberbezpieczeństwa dla wdrażanych narzędzi i e-usług poprzez zabezpieczenia danych i systemów przed atakami cybernetycznymi ( m.in. poprzez szyfrowanie danych, autoryzacja użytkowników poprzez  Krajowy Węzeł identyfikacji Elektronicznej, monitorowanie systemów oraz edukację pracowników w zakresie cyberbezpieczeństwa).

Raelizacja projektu jest przewidziana od czerwca 2024 r.  do końca 2025 r.

 

Odsłony: 17